Total Pageviews

Tuesday, December 8, 2009

Tip # 18

This is a little spin-off from yesterday's tip. When you laminate different colours of clay to make a mokume gane, the results will differ depending on what colour is on top.
Yesterday, I made a sheet of clay with green, blue and fuchsia layers. I had enough clay to cut my layered sheet in two. The first textured sheet I shaved was green on top, blue and fuchsia and I got the result seen in yesterday's post. I then proceeded to use the second half of the sheet with fuchsia on top, blue and green.
This is what happened when I shaved off the textured fuchsia layer:

Le truc d'hier m'a inspiré celui d'aujourd'hui. Quand on lamine différentes couleurs pour faire un mokume gane, les résultats vont varier dépendant de la couleur qui se retrouve sur le dessus.
Par exemple, hier j'ai laminé une feuille de pâte avec du vert, du bleu et du fuchsia. J'ai coupé ma feuille en deux. J'ai fait les découpes sur la face verte texturée. On peut voir les résultats dans l'entrée d'hier. J'ai ensuite utilisé l'autre moitié de ma feuille laminée que j'ai retournée et j'ai fait les découpes sur la surface texturée fuchsia: voici ce qui est arrivé:




As you can see, the colours are different.

Évident mon cher Watson, les couleurs sont ne sont pas pareilles.



Well finally, the best way is to compare them; so I just took this picture:

Bon alors, je me suis rendue compte que la meilleure façon de les comparer est de prendre une photo...



So when you are making a mokume gane, you might want to try both sides to see what you like best....

Conclusion: quand vous faites un mokume gane, il est bon d'essayer les deux côtés pour voir celui que vous préférez....

2 comments:

Anonymous said...

HI...lovely job!! I was wondering if you would be willing to share your source of the daisy looking flower that you have used to push into your mg slab?!!! I love it and have looked everywhere and can't find one!!

Kam from BC

Violette Laporte said...

Thanks...The daisy looking flower was made with a felt tip pen cap. Sorry I forgot to include it in the picture.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails